Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

PSYCHOLOGICAL ASSISTANCE IN OVERCOMING THE PROBLEMS OF THE DEVELOPMENT OF SPEECH COMMUNICATIONS IN CHILDREN WITH ASD

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science, education, society: trends and prospects»
Author:
Kudriavtseva A. A. 1
Work direction:
Психология
Rating:
Article accesses:
583
Published in:
eLibrary.ru
1 ФГБОУ ВО «Костромской государственный университет»
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the main approaches to providing psychological assistance to children with ASD in overcoming the development of speech communications: early intervention, teaching alternative ways of communication, using visual supports, creating a supportive speech environment, developing individual training programs along with game motivation, etc., which help children develop communication skills in various situations of speech interaction.

References

  1. 1. Аршатская О.С. Психологическая помощь ребенку при формирующемся детском аутизме / О.С. Аршатская // Дефектология. – 2015. – №2. – С. 46–67.
  2. 2. Козырева Г.И. Формирование навыков речевой коммуникации в процессе воспитания / Г.И. Козырева [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.dealeducation.ru/gowems-1193–1.html (дата обращения 29.04.2023).
  3. 3. Танцюра С.Ю. Формирование речи у детей с аутизмом. Рекомендации для специалистов и родителей / С.Ю. Танцюра, И.Н. Кайдан. – М.: ТЦ Сфера, 2022. – 66 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.