Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

"Electronic resource Согеарр.аі as a means of implementing distance learning in preschool education"

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Authors:
Mashina A. A. 1 , Ushakova N. V. 1 , Malygina E. A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
728
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov"
For citation:
Mashina A. A., Ushakova N. V., & Malygina E. A. (2023). "Electronic resource Согеарр.аі as a means of implementing distance learning in preschool education". Strategic guidelines for the development of science and education, 105-109. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article presents the relevance of the use of distance technologies in preschool education. The analysis of modern remote educational technologies is made, network technology is highlighted as an effective DOT with pre-school children. The characteristic of the Internet resource is presented LearningApps.org ., as one of the most effective in working with preschool children, the advantages and disadvantages are highlighted, the risks and the necessary technical support are presented.

References

  1. 1. Андриенко О.А. Сетевые образовательные технологии и их использование при работе с обучающимися / О.А. Андриенко // Хуманитарни Балкански изследвания. – 2019. – №1 (3). – С. 5–7 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/setevye-obrazovatelnye-tehnologii-i-ih-ispolzovanie-pri-rabote-s-obuchayuschimisya (дата обращения: 25.08.2023). – EDN YYHYDJ
  2. 2. Полат Е.С. Проблемы и перспективы дистанционного образования в средней образовательной школе: доклад / Е.С. Полат, А.В. Хуторской [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://viperson.ru/articles/doklad-problemy-i-perspektivy-distantsionnogo-obrazovaniya-v-sredney-obscheobrazovatelnoy-shkole (дата обращения: 25.08.2023).
  3. 3. Пьянников М.М. К вопросу о понятиях «Дистанционное обучение» и «Дистанционное образование» / М.М. Пьянников // Гуманитарный вектор. Серия: Педагогика, психология. – 2010. – №1. – С. 41–45 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/k-voprosu-o-ponyatiyah-distantsionnoe-obuchenie-i-distantsionnoe-obrazovanie (дата обращения: 25.08.2023). – EDN LMCMST
  4. 4. Об образовании в Российской Федерации: Федеральный закон №273-ФЗ: принят Госдумой 21.12.2012: одобрен Советом Федерации 26.12.2012 – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения: 25.08.2023).
  5. 5. Федина Н.В. Дистанционные образовательные технологии в системе дошкольного образования: научные подходы и перспективы развития / Н.В. Федина, И.В. Бурмыкина, Л.М. Звезда // Проблемы современного образования. – 2017. – №5. – С. 178–188 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/distantsionnye-obrazovatelnye-tehnologii-v-sisteme-doshkolnogo-obrazovaniya-nauchnye-podhody-i-perspektivy-razvitiya (дата обращения: 25.08.2023). – EDN XCJRNH

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.