Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Types of speech communication

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Strategic guidelines for the development of science and education»
Author:
Aksionova V. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
239
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 46" g. Belgoroda
For citation:
Aksionova V. V. (2024). Types of speech communication. Strategic guidelines for the development of science and education, 34-35. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article discusses three types of speech communication aimed at developing the speech etiquette of primary school children

References

  1. 1. Казарцева О.М. Культура речевого общения: теория и практика обучения / О.М. Казарцева. – М.: Наука, 1999. – 496 с.
  2. 2. Солганик Г.Я. Стилистика текста / Г.Я. Солганик. – М.: Наука, 1997. – 253 с.
  3. 3. Наумова Л.П. Понятие речи. Виды речи. Стороны речи. Функции речи / Л.П. Наумова [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://infourok.ru/temaponyatie-rechi-vidi-rechi-storoni-rechifunkcii-rechi-2463013.html (дата обращения: 24.04.2024).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.