Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Машины должны работать. Люди должны думать

Proceeding
III International Research-to-practice conference for pupils «Spring school marathon»
Creative commons logo
Published in:
III International Research-to-practice conference for pupils «Spring school marathon»
Author:
Zharikov A. A. 1
Scientific adviser:
Sheveleva T. P.1
Work direction:
Информатика
Rating:
Article accesses:
3763
1 МБОУ «Гимназия №42»
For citation:
Zharikov A. A. (2016). Машины должны работать. Люди должны думать. Spring school marathon, 60-61. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Article is devoted to the analysis of a role of the computer in human life. Value of the computer in preparation of homework, in development of mental informative processes, in familiarizing of the child with researches is disclosed.

References

  1. 1. Гурьев С.В. Информационные компьютерные технологии как эффективное средство в образовательном процессе детей старшего дошкольного возраста. – 2008.
  2. 2. Леонова Л.А. Как подготовить ребенка к общению с компьютером. – М.: Вента-Графт, 2004.
  3. 3. Никишина Т.А. Компьютерные занятия в детском саду // Информатика и образование. – №4. – 2003.
  4. 4. Поваляев Е. Полезные подарки, или Обучение с развлечением // Компьютер Пресс. – №12. – 2000.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.