Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Модель подготовки конкурентоспособного специалиста

Proceeding
VI International applied research conference «Education environment today: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
VI International applied research conference «Education environment today: development strategies»
Author:
Viaznikova A. S. 1
Scientific adviser:
Gilvanov R. R.1
Work direction:
Образовательная среда высшего учебного заведения
Rating:
Article accesses:
2744
Published in:
eLibrary.ru
1 Sterlitamak Branch of FSBEI of HE "Bashkir State University"
For citation:
Viaznikova A. S. (2016). Модель подготовки конкурентоспособного специалиста. Education environment today: development strategies, 53-54. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article examines the importance and relevance of the competitiveness of a specialist in the labor market. The article considers the modern approaches to the definition of competitiveness of a specialist in pedagogical research. Describes the main components of the model of training competitive specialist.

References

  1. 1. Пузиков В. Инвестиционный потенциал образования // Высш. образование в России. – 2001. – №2. – С. 10–17.
  2. 2. Шилова М.И. Формирование конкурентоспособности выпускника вуза / М.И. Шилова, И.Л. Белых. – Вестник ТГПУ. – Томск, 2010. – С. 39.
  3. 3. Ярошенко С.Н. Конкурентоспособность выпускников вуза и противоречия её формирования. – Челябинск, 2012. – С. 181.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.