Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Teachers professional education in terms of implementing inclusive educational process

Proceeding
DOI: 10.21661/r-80982
Open Access
VII International applied research conference «Modern education development theory techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Modern education development theory techniques and practice»
Author:
Alekhina S. V. 1
Work direction:
Современные подходы в образовании и подготовка кадров
Rating:
Article accesses:
4546
Published in:
eLibrary.ru
1 SAEI of HE "Moscow City University"
For citation:
Alekhina S. V. (2016). Teachers professional education in terms of implementing inclusive educational process. Modern education development theory techniques and practice, 12-16. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-80982

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье представлены результаты эмпирического исследования профессиональной и педагогической готовности педагогов к реализации инклюзивного образовательного процесса. Представлены данные за 2012–2015 годы. В опросе ежегодно участвовало около 1000 человек из разных регионов Российской Федерации.

References

  1. 1. Алехина С.В. Готовность педагогов как основной фактор успешности инклюзивного процесса в образовании / С.В. Алехина, М.Н. Алексеева, Е.Л. Агафонова // Психологическая наука и образование. – 2011. – №1. – С. 83–92.
  2. 2. Самсоновой Е.В. Российские и зарубежные исследования в области инклюзивного образования / Под ред. Е.В. Самсоновой, В.Л. Рыскиной. – М., 2012.
  3. 3. Ряписова А.Г. Подготовка кадров для инклюзивного образования: опыт г. Москвы, Новосибирской и Челябинской областей / А.Г. Ряписова, Е.В. Самсонова, И.М. Яковлева.
  4. 4. Cagran B. Attitud es of Slovene teachers towards the inclusion of pupils with different types of special needs in primary school / B. Cagran, M. Schmidt // Educational Studies. – 2011. – Vol. 37. – Iss. 2. – P. 171–195.
  5. 5. Florian L. Preparing teachers for inclusive education: using inclusive pedagogy to enhance teaching and learning for all / L. Florian, H. Linklater // Cambridge Journal of Education. – 2010. – Vol. 40. – Iss. 4. – P. 369.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.