Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Physical and mental health support of chldren with health limitations at a special group by means of implementing health saving technologies

Proceeding
DOI: 10.21661/r-81096
Open Access
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
Author:
Rogaleva N. A. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
2586
Published in:
eLibrary.ru
1 MBPEI "Kindergarden "Masterok"
For citation:
Rogaleva N. A. (2016). Physical and mental health support of chldren with health limitations at a special group by means of implementing health saving technologies. Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 355-356. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-81096

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматривается проблема взаимодействия учителя-логопеда с детьми в условиях логопедической группы с использованием здоровьесберегающих технологий. Подводя итоги проведенному исследованию здоровьесберегающих технологий - залог высоких результатов коррекционной работы.

References

  1. 1. Алябьева Е.Л. Коррекционно-развивающие занятия для детей старшего дошкольного возраста / Е.Л. Алябьева. – М., 2004.
  2. 2. Ахутина Т.В. Здоровьесберегающие технологии обучения / Т.В. Ахутина. – Школа здоровья, 2000. – Т. 7. – №2.
  3. 3. Савина Л.П. Пальчиковая гимнастика для развития речи дошкольников / Л.П. Савина. – М.: АСТ, 1999.
  4. 4. Шанина Г.Е. Упражнения специального кинезиологического комплекса для восстановления межполушарного взаимодействия у детей и подростков / Г.Е. Шанина. – М., 1999.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.