Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The main difficulties of using the problem method when teaching foreign languages

Proceeding
DOI: 10.21661/r-81098
Open Access
IX International students' applied research conference «Academic community of students». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
IX International students' applied research conference «Academic community of students». Volume 1
Authors:
Sinnikova Z. I. 1 , Sinnikova I. I. 1
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
1706
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Kalmyk State University named after B. B. Gorodovikov"
For citation:
Sinnikova Z. I., & Sinnikova I. I. (2016). The main difficulties of using the problem method when teaching foreign languages. Academic community of students, 1, 198-200. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-81098

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В статье рассматриваются основные трудности использования проблемного метода при обучении иностранным языкам. Проведён анализ возможных ошибок в применении данного метода на практике. Особое внимание уделено проблеме выбора учебного материала.

References

  1. 1. Никитенко З.Н. Теория и практика обучения иностранным языкам в начальной школе: Учебное пособие для студентов педагогических вузов и колледжей / З.Н. Никитенко, Н.Д. Гальскова. – Смоленск: Ассоциация XXI век, 2007. – 176 с.
  2. 2. Ротенберг В.С. Мозг. Обучение. Здоровье / В.С. Ротенберг, С.М. Бондаренко. – 1989. – 239 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.