List of publications on a keyword: «языковые трудности»


Педагогика

Publication date: 29.04.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Tarasova Liliya Viktorovna , candidate of pedagogical sciences , доцент
FSBEI of HE "Tomsk State University of Architecture and Building" , Томская обл

«Technology of professional Russian language teaching to foreign students»

Download an article

Having acquired the basic knowledge of the Russian language in the pre-entry courses and having started the first year at the university, foreign students face certain linguistic difficulties while studying professional foreign language. First year students should master three forms of academic speech style: an oral report on the professionally-oriented topic; an oral type of the academic speech i.e. a lecture, and a written form of the academic speech – authentic textbooks reading. The developed technology of professional language training promotes the performance of foreign students; teaches to characterize and describe the objects; provide strong argumentation of their choice; allows to understand how to use the language successfully as a means of obtaining professionally valuable information.

Филология и лингвистика (русская литература, фольклористика, журналистика, языкознание, прикладная лингвистика и др)

Publication date: 14.07.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Podkorytova Aliona Viktorovna , старший преподаватель
FSBEI of HE “Irkutsk National Research Technical University” , Иркутская обл

«Учет языковой специфики при обучении китайских студентов русскому языку как фактор преодоления грамматических и лексических трудностей на начальном этапе»

Download an article

Статья посвящена проблеме овладения китайскими студентами русским языком на начальном (предвузовском) этапе. В работе анализируются некоторые особенности грамматического и лексического строя русского и китайского языков, выделяются основные языковые особенности и различия, которые приводят к трудностям при изучении китайцами русского языка. Также обосновывается необходимость учета родного языка при выборе методов объяснения грамматического материала и работы над лексикой.