List of publications on a keyword: «educational outcomes»


Педагогика общеобразовательной школы

Publication date: 16.03.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Viktoriia V. Aksionova
Irina V. Bakhreva
MBOU "SOSh 46" g. Belgoroda , Белгородская обл

«Групповые формы работы на уроках в начальной школе»

Download an article

Abstract: The article is devoted to the organization of group work in elementary school. The authors tell about the main purpose of the group is the development of students ' thinking, raising interest in academic subjects. The article presents practical methods of group work at lessons of Russian language. The proposed materials can be used by teachers in the educational process. The authors explain the role of group work in the formation of the subject and personal educational outcomes

Педагогика профессиональной школы и среднего ПО

Publication date: 26.11.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Anastasiia A. Afanaseva
Министерство образования Иркутской области , Иркутская обл

««Модель выпускника» профессионального образования: воспитательный аспект»

Download an article

В статье рассмотрены различные способы формулирования ожидаемых результатов профессионального образования с позиций социально-ориентированного, личностно-ориентированного и модульно-компетентностного подходов. Показано, что используемый в настоящее время прагматичный подход к построению «моделей выпускника» системы СПО не позволяет адекватно учесть ни личностный (ценностно-мотивационный), ни широкий социальный контекст целей воспитания

Образовательная реформа современной России: социальные ожидания

Publication date: 21.08.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Svetlana A. Efimova , candidate of pedagogic sciences
ГБОУ ДПО (ПК) С «Центр профессионального образования» , Самарская обл

«Мониторинг региональной системы квалификационной аттестации студентов»

Download an article

The publication is devoted to describing the concept and monitoring programs of the regional system of vocational qualification attestation modules edu-cational programs in the Samara regional system of vocational education and training. The criteria and indicators for evaluating the effectiveness of the regional system of attestation are substantiated. Тhe principles and modalities of the monitoring are formulated. Presented management tools using the results of the competency assessment to achieve compliance with the quality of training and the requirements of employers and the state educational standards.