List of publications on a keyword: «факторы эффективности»


Менеджмент и его разновидности, диверсификация, маркетинг, ценообразование

Publication date: 12.01.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Zakharov Sergei Olegovich , candidate of economic sciences , доцент
FSBEI of HE "Tolyatti State University" , Самарская обл
Iusupova Dinara Nailevna , магистрант
ОАО «Ростелеком» , Москва г

«Факторы эффективности ОАО «Ростелеком»»

Download an article

В статье рассматриваются факторы внутренней и внешней среды, определяющие результативность и эффективность корпоративных структур.

Экономика

Publication date: 31.05.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Iurchenkov Vladislav Aleksandrovich , Студент
Kabanov Artiom Aleksandrovich , Студент
FSBEI of HE "State University of Management" , Москва г

«Analiz faktorov, vliiaiushchikh na effektivnost' logisticheskikh sistem predpriiatiia»

Download an article

На современные логистические системы оказывают влияние различные факторы, как повышающие эффективность ее функционирования, так и сказывающиеся на ней отрицательным образом. В статье рассматриваются такие факторы, а также способы их анализа. Приводятся модели управления логистическими системами под воздействием различных факторов.

Юриспруденция

Publication date: 04.10.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Kitsai Juliana Anatolyevna , candidate of jurisprudence sciences, docent , доцент
FSAEI of HE "Immanuel Kant Baltic Federal University" , Калининградская обл

«Legal regulation of socially important markets»

Download an article

The article formulates the definition of the mechanism of legal regulation of socially important markets as elements of the core of the social sphere and its tasks, the set of factors that determine the effectiveness of this mechanism of legal regulation is substantiated. In order to improve the effectiveness of the legal regulation mechanism in accordance with its objectives, the author's classification is proposed and the characteristics of the regimes for the legal regulation of markets for socially important services on scientifically grounded criteria are provided – the degree of state guarantees for their provision and the social significance of the social sphere.