List of publications on a keyword: «абакус»


Дополнительное (внешкольное) образование детей

Publication date: 31.01.2021
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Albina G. Aminova
MBOU "SOSh 31" , Татарстан Респ

«Mental'naia arifmetika v nachal'noi shkole»

Download an article

Статья посвящена ментальной арифметике – современной методике обучения быстрому счету в уме, основанной на наглядности, визуализации картинок и врожденном чувстве числа, позволяющей считать без записи промежуточных ответов и слов, тормозящих вычисления.

Инновационные принципы и подходы организации учебной деятельности

Publication date: 16.05.2018
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Olga A. Kovtun , bachelor of pedagogic sciences , Воспитатель
Муниципальное Автономное Дошкольное образовательное учреждение "Детский сад 28" , Хабаровский край
Olga A. Kovtun , degree-seeking student , студент
Herzen State Pedagogical University of Russia , Санкт-Петербург г

«Mental arithmetic as a modern methodology of mental calculation training to preschool children»

Download an article

One of the most promising modern methods of mental calculation training to preschool children is considered in the article – mental arithmetic, the main tool of which is the abacus –calculating tools invented in China. Features of intellectual development and logical thinking of preschool children, the history of the origin of methodology and abacus are described. The process of transition from work with calculation tolls to mental calculation is detailed. The article analyzes typical problems of mental arithmetic, various types of activities in the classroom, the main stages and levels of training.

Общее направление

Publication date: 31.07.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Evdokiia M. Babanova
FSAEI of HE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University" , Саха /Якутия/ Респ

«Ментальная арифметика как средство развития интеллектуальных способностей учащихся»

Download an article

В статье рассмотрен краткий обзор ментальной арифметики, и развитие интеллектуальных способностей учащихся посредством этой методики.