List of publications on a keyword: «поведенческие стратегии»


Социология

Publication date: 29.01.2020
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Yakovlev Lev Sergeevich , doctor of sociological sciences , профессор
Sirotkina Daria Aleksandrovna , студентка
Volga Region Institute of Management named after P.A. Stolypin (branch) of FSBEI of HE “The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration” , Саратовская обл

«The role of dance culture in the socialization of youth»

Download an article

The article analyzes the potential of dance culture in the processes of socialization of youth. It is shown that in the space of dance culture a successful synthesis of the effects on children and adolescents of the family and social forms of education is carried out. Potential contradictions of reproduction are highlighted, and, moreover, attitudes toward opposing male and female gender strategies. The correlation in the personal development of the components associated with the integration into the dance culture and education is conceptualized. The contradictions generated by the affirmation of market values ​​in dance culture are evaluated. The prospects of state regulation of the processes of socialization of youth in the field of dance culture are outlined.

Инновационные принципы и подходы организации учебной деятельности

Publication date: 18.03.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Melnik Iuliia Vladimirovna , candidate of pedagogical sciences , доцент
FSAEI of HE "North-Caucasus Federal University" , Ставропольский край

«Аксиологические основы коммуникативно-поведенческого взаимодействия субъектов инклюзивного образовательного процесса»

Download an article

В данной статье проводится семантический анализ аксиологических составляющих при интеракции между всеми участниками инклюзивного образования как наиболее перспективной формы обучения всех детей, включая нетипичных. В работе раскрывается содержание когнитивно-функциональной концепции инклюзивного обучения и теории психолингвистической идентичности нетипичного учащегося в инклюзивном классе, а также дается авторское определение нетипичности. Исследователем выделяются бихевиоральные стратегические направления, улучшающие аксиологическую парадигму равенства в инклюзивном классе; представлены авторские методические приемы лингвистического плана, позволяющие интервировать в практические реалии инклюзивного образовательного сообщества базовые элементы аксиологической коммуникации.