List of publications on a keyword: «эффективность образовательного процесса»


[13.00.00] Педагогические науки

Publication date: 24.01.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Albina T. Shikhova
Brunch SBPEI of the Yamalo-Nenets Autonomous District «Muravlenkovsky Versatile College» in Gubkinsky city , Ямало-Ненецкий АО

«Criteria and indicators of the effective application of problem-based learning technologies in teaching at college»

Download an article

This article deals with «the efficiency of the educational process» and «criterion» concepts and the term «indicators». The author designated the requirements for evaluating the criteria of the effectiveness of developed problem-based learning technology at college and showed the most important options of evaluating the effectiveness of problem-based learning technologies implementation in teaching at college, from his point of view. The list of indicated parameters can serve as a mean of evaluation the effectiveness of educational technology in general, and of a specific training session on the subject.

Педагогика

Publication date: 07.12.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Anna S. Bechina
FSAEI of HE "Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov" , Архангельская обл

«Различные подходы к характеристике понятия «эффективность образовательного процесса»»

Download an article

В данной статье исследователями рассматривается вопрос эффективности и качества образования. В работе приведены факторы, оказывающие влияние на эффективность образовательного процесса.

Publication date: 29.03.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Elena V. Sysoeva
ANEI of HE "Odintsovo State Humanitarian University" , Московская обл

«Концепция проблемы взаимодействия субъектов образовательного процесса»

Download an article

Автором последовательно анализируется образовательный процесс как система взаимосвязанных элементов, конкретизируются формы и уровни взаимодействия отдельных субъектов системы между собой, а также оценивается эффективность выявленных форм и уровней для достижения максимальной эффективности образовательного процесса в целом. В работе также выявляются проблемы, возникающие в процессе неэффективного взаимодействия субъектов образовательного процесса.