List of publications on a keyword: «functional literacy»


Инновационные технологии как ресурс повышения качества образования

Publication date: 23.12.2024
Evaluate the material 1 2 3 4 5 Average score: 0 (Всего: 0)
Olga M. Gulienko , воспитатель
Oksana N. Motina
Galiia A. Tairova
МАДОУ д/с № 210 "Ладушки" , Самарская обл

«Формирование предпосылок функциональной математической грамотности у детей старшего дошкольного возраста: методы и приёмы работы с детьми»

Download an article

Mathematical literacy of a preschooler is the ability to identify a mathematical problem and solve it, to functionally use mathematical knowledge and skills in various life situations. The use of non-standard tasks aimed at forming the prerequisites for functional mathematical literacy in educational activities contributes to the development of verbal and logical thinking in preschoolers, improves the quality of their mathematical preparedness, increases speech activity, allows children to navigate more confidently in the simplest patterns of their surrounding reality and use mathematical knowledge more actively in everyday life.

Педагогика

Publication date: 26.04.2024
Evaluate the material 1 2 3 4 5 Average score: 0 (Всего: 0)
Gulnaz R. Salimova
MBOU "SOSh 25 im. 70-letiia nefti Tatarstana" , Татарстан Респ

«Sovershenstvovanie kompetentsii subektov obrazovaniia v oblasti formirovaniia funktsional'noi gramotnosti»

Download an article

В статье рассматриваются подходы к формированию функциональной грамотности у субъектов образования. Авторами выделяются современные проблемы мотивации педагогов. В работе приводится оценка их готовности к развитию функциональной грамотности.

Общая педагогика

Publication date: 16.11.2023
Evaluate the material 1 2 3 4 5 Average score: 0 (Всего: 0)
Natalia A. Galinger
FSBEI of HE “Altay State Pedagogical University” , Алтайский край

«The problem of formation of the basics of natural-scientific functional literacy in children in pedagogical theory and practice»

Download an article

Our research is devoted to the study, analysis and generalization of the information presented in the psychological and pedagogical literature on the problem of the formation of the foundations of natural-scientific functional literacy in children. The main tasks and a number of important pedagogical and developmental reasons for the formation of the foundations of natural-scientific functional literacy in preschool children are considered