List of publications on a keyword: «потребительское поведение»


Экономика

Publication date: 14.11.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Vadim K. Kozlov
FSAEI of HE "Ural Federal University named after the first President of Russia B.N.Yeltsin" , Свердловская обл

«Ekonomicheskie osnovy povedeniia potrebitelia»

Download an article

В работе рассмотрены основы потребительского поведения, обозначены проблемы и способы их решения.

Publication date: 30.03.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Vladimir S. Rabkin
FSBEI of HE "Syktyvkar State University name after P. Sorokin" , Коми Респ

«Влияние PR-технологий на формирование потребительского поведения в современном городском пространстве»

Download an article

В данной статье на основе анализа тенденций развития PR-технологий делается вывод о необходимости учета влияния иррациональных факторов потребительского поведения на формирование современного городского пространства. Указывается на необходимость исследования вопросов взаимовлияния рекламы и городского пространства в общей модели поведения потребителей на рынке.

[08.00.00] Экономические науки

Publication date: 22.11.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Anna S. Melnikova , candidate of economic sciences
FSBEI of HE "Ural State University of Economics" , Свердловская обл

«Models of consumer behavior of households depending on the income level»

Download an article

The consumer behavior of households is defined by a complex of internal and external factors: income of the population, motives and incentives of behavior, behavioral norms and personal preferences. As the example of structure analysis of the income and expenses of households of Sverdlovsk region during research models of consumer behavior of households are allocated, characteristics and structure of the population depending on their welfare are allocated. Author's approach allows forecasting of the consumer market, proceeding from the socio-economic factors forming the level of the population income in the region.

Социология

Publication date: 28.07.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Inna V. Vasilienko , doctor of philosophical sciences
FSAEI of HE "Volgograd State University" , Волгоградская обл
Olga V. Tkachenko , candidate of sociological sciences
FSBEI of HE "Volgograd State Medical University" of Healthcare Service of Russia , Волгоградская обл

«Cultural factors impact on social risks of consumer behaviour»

Download an article

This article describes the problems of social risks in consumer behavior. Social risks are manifested in the consumer's loss when purchasing or its using of a part of his capacity: money, health or peace of mind. Social risks in consumption are influenced by many factors, chief among which are cultural factors. The authors reveal the impact of cultural factors on the social risks occurrence on the basis of aggregate indicators and data of a sociological survey conducted in the city of Volgograd.

Психология

Publication date: 17.07.2015
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Anna V. Litvinova , candidate of economic sciences
Institute of Service and Entrepreneurship (a branch of) FSFEI of HE "Don State Technical University" , Ростовская обл

«Психологические аспекты повышения эффективности рекламы»

Download an article

Данная статья раскрывает тему использования психологии потребителя в рекламной деятельности. Автор полагает, что изучить механизм функционирования потребностей и мотивов – значит познать психологически активные точки людей, воздействуя на которые можно добиться желательного поведения.

Социология (гендерная социология, экосоциология и др.)

Publication date: 11.02.2015
Evaluate the material Average score: 4 (Всего: 1)
Stanislav I. Kirillov , candidate of sociological sciences
Herzen State Pedagogical University of Russia , Санкт-Петербург г

«Сегментация потребителей магазинов DIY (товары для строительства и ремонта): факторы, влияющие на выбор магазина»

Download an article

В статье представлен анализ рынка DIY с целью выявления сегментации потребителей. Автор подробно выделяет критерии выбора магазина.