List of publications on a keyword: «развитие познавательных интересов»


Педагогика

Publication date: 12.03.2024
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Marina A. Nesteruk
MBOU "Nachal'naia shkola - detskii sad 26" , Белгородская обл

«Rol' sem'i v vospitanii poznavatel'nykh interesov i liuboznatel'nosti rebionka»

Download an article

В статье рассматривается семья как важный моделирующий фактор в воспитании познавательных интересов и любознательности детей. Автором отмечается, что семья играет ключевую роль в развитии познавательных интересов и любознательности ребёнка и является фундаментом, на котором строится его вся дальнейшая образовательная и познавательная деятельность.

Педагогика общеобразовательной школы

Publication date: 21.04.2017
Evaluate the material Average score: 1 (Всего: 1)
Marina V. Zheleznova
G. Panfilov School №3 with advanced instruction in individual subjects , Кемеровская обл

«The development of students' cognitive independence in learning new material, presented by the teacher»

Download an article

Данная статья о сотворчестве учителя и ученика. Проблема самостоятельной работы школьников до настоящего времени является предметом споров. Автор статьи раскрывает важные условия, которые способствуют активизации познавательной деятельности учащихся.

Дошкольная педагогика

Publication date: 15.07.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Nina N. Saveljeva , candidate of pedagogic sciences
Pedagogic school (branch) FSAEI of HPE "Far-East Federal University" in Ussuriisk , Приморский край
Yanina A. Gelman
MBPI "K/g №25 "Solnyshko" , Приморский край

«GTST-TIPS tecnology in solution of cognitive interests of elder preschool children»

Download an article

The current article is devoted to the development of cognitive interests among older preschoolers by TIPS- technology means. The characteristic of the new pedagogical direction GTST-TIPS (general theory of strong thinking - theory of inventive problem solving) is given and the authors state that general theory of strong thinking is based on the classical theory of inventive tasks, it complements it. They also presented a phased introduction of technology into the practice of pre-school institution, as well as description of games, exercises, creative tasks, developed by the authors in the framework of GTST-TIPS technology are described. The results of the pedagogical experiment are shown and they clearly indicate the positive impact of GTST-TIPS technology in the development of cognitive interests of older preschoolers.