List of publications on a keyword: «качество обслуживания»
Экономические науки
Galina I. Pavlova , candidate of culturology
NAN PEI of HE "Academy of Marketing and Social Technologies - IMSIT" , Краснодарский край
«Услуги и достижение качества обслуживания в гостиничных предприятиях»
Гостиничное обслуживание – это предоставления различных услуг материального и нематериального характера. Оно тесно связано со степенью развитости бизнес туризма и отдыха. Его развитие способствует увеличению доли регулярных доходов и, как следствие, приводит к расширению списка предоставляемой услуги, к повышению качественного обслуживания. Для того, чтобы факт образования услуги был произведен, необходимо наличие и участие двух сторон: персонала и клиента. Отрасль превращается в отдельный сектор экономики. В ВВП РФ сохраняется стабильный удельный вес гостиничного бизнеса как самостоятельного вида экономической деятельности нац. экономики. Между тем процесс глобализации в мировой экономике обусловливает рост требований к устойчивости и повышению качества обслуживания в гостиничном бизнесе.
Экономика
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«Peculiarities of the regional banks activities in the conditions of introduction of the proportional regulation system»
The article is devoted to the peculiarities of the activity of regional banks in modern conditions. The article analyzes the types of services that are most relevant to the nature of the activities of the clients of regional banks, but also to prevent the likelihood of financial losses as a result of shortfall in profits or direct losses associated with the impact of factors of general economic, political and social development of the country.
Aleksandr A. Sergeev , candidate of economic sciences
FSFEI of HE "Financial University under the Government of the Russian Federation" , Москва г
«The quality of tourist service in hotels, as a factor to attract tourists»
In condition of fierce competition, those hospitality businesses win that primarily seek to satisfy the needs of consumers. Successful hotels, seeking their own economic benefits, provide social needs and satisfy the desires of customers. To achieve these goals, they introduce new technology, develop new methods of personnel management and new range of services in the hotel business. Practical experience shows that the service is an important element of management. The article describes practical methods of assessing the quality of customer service.
Экономика (экономическая теория, финансы, бухгалтерский учет, статистика и др.)
FSBEI of HE "Gzhel State University" , Московская обл
Vadim V. Blekus , candidate of economic sciences
ФГБОУ ВО «Гжельский государственный художественно-промышленный институт» , Московская обл