Regulatory universal learning activities and personal results creation at the lessons of mathematics (by work experience)
Proceeding
DOI: 10.21661/r-111622
Open Access


- Published in:
- VIII International applied research conference «Pedagogical experience: theory, techniques and practice»
- Author:
- Matviyuk E. S. 1
- Work direction:
- Педагогика общеобразовательной школы
- Rating:
- Article accesses:
- 4735
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Balashiha MBEI "SOSh №25"
- APA
For citation:
Matviyuk E. S. (2016). Regulatory universal learning activities and personal results creation at the lessons of mathematics (by work experience). Pedagogical experience: theory, techniques and practice, 226-231. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-111622
- Full text
- Metrics
DOI: 10.21661/r-111622
Abstract
The article is devoted to one of actual problems of education – the forms, methods and techniques used in mathematics lessons, contributing to the formation of the regulatory OOD.
What is meant by reflective skills, how and at what stages of the lesson, we can develop reflective skills, how to analyze tests, so he was useful and productive, you will learn by reading this article. This article describes the experience of mathematics teacher, Matviuk E. S.
Keywords
References
- 1. Развитие критического мышления на уроке: пособие для учителей общеобразовательных учреждений / С.И. Заир-Бек, И.В. Муштавинская. – 2-е изд. – М.: Просвещение, 2011. – 223 с.
- 2. Профессиональная деятельность учителя в период перехода на ФГОС основного общего образования. Теория и технологии / Е.Ю. Ривкин. – Волгоград: Учитель, 2015. – 183 с.
- 3. Муштавинская И.В. Технология развития критического мышления на уроке и в системе подготовке учителя: Учебно-методическое пособие / И.В. Муштавинская. – 2-е изд. – СПБ.: Каро, 2014. – 144 с.
- 4. Технологии развития универсальных учебных действий учащихся в урочной и внеурочной деятельности: Учебно-методическое пособие / Под общ. ред. С.С. Татарченковой. – СПБ.: Каро, 2014. – 112 с.
- 5. Планируемые результаты. Система заданий. Математика. 5–6 классы. Алгебра. 7–9 классы: пособие для учителей общеобразовательных учреждений / Под ред. Г.С. Ковалевой, О.Б. Логиновой. – М.: Просвещение, 2013. – 176 с.
Comments(0)