Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Problems and ways of development of teachers of preschool educational institutions in the system of additional preschool professional education

Proceeding
DOI: 10.21661/r-112365
Open Access
IX International applied research conference «Scientific studies from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International applied research conference «Scientific studies from theory to practice»
Author:
Zadvornaya M.S. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3151
Published in:
eLibrary.ru
1 SBEI of APE (PK) of Specialists of St. Petersburg Academy of Postgraduate Pedagogical University
For citation:
Zadvornaya M. S. (2016). Problems and ways of development of teachers of preschool educational institutions in the system of additional preschool professional education. Scientific studies from theory to practice, 95-98. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-112365

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article is devoted to the existing modern situation of preschool educational institution teachers training in the system of additional professional education. The need of staff potential development in preschool educational institutions is shown connected with the recess of contradiction between demanded an real level of teachers professional competence, the reasons blocking this process an the ways of improvement of additional professional education system are mentioned.

References

  1. 1. Грешилова И.А. Философская культура личности в контексте непрерывного образования // Историческая и социально-образовательная мысль. – 2013. – №3. – С. 84–88.
  2. 2. Задворная М.С. Внутрифирменное обучение педагогов дошкольных образовательных организаций в контексте их непрерывного образования // Проблемы современного педагогического образования – 2016. – №52 (2). – С. 88–95.
  3. 3. Концепция долгосрочного социально-экономического развития РФ на период до 2020 года [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://base.garant.ru/194365/ (дата обращения 08.07.2016).
  4. 4. Об утверждении Стратегии инновационного развития Российской Федерации на период до 2020 года: Распоряжение Правительства РФ от 08.12.2011 №2227-р [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_123444/ (дата обращения 08.07.2016).
  5. 5. Российская федерация. Федеральный закон об образовании в Российской Федерации №273-ФЗ от 29.12.2012 – Ростов н/Д: Изд-во Легион, 2013. – 208 с.
  6. 6. Федеральный государственный образовательный стандарт дошкольного образования. – М.: УЦ Перспектива, 2014. – 32 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.