Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The importance of physical fitness issues among SFRA students as the component of their training

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113288
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Modern education development theory techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Modern education development theory techniques and practice»
Authors:
Osokin D.A. 1 , Kimyaeva S.I. 1 , Jernakov D.V. 1
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
3221
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBE of HE "SIberian Fire-Rescue Academy"
For citation:
Osokin D. A., Kimyaeva S. I., & Jernakov D. V. (2016). The importance of physical fitness issues among SFRA students as the component of their training. Modern education development theory techniques and practice, 114-120. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113288

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This paper deals with the question of general physical fitness of students on the basis of benchmarking on a discipline "Physical culture". The authors give the characteristic of the control standards, their meaning and direction, as well as the peculiarities of the major conditional abilities of students of different genders.

References

  1. 1. Безнис Е.Е. Применение эквивалентных тестов в процессе подготовки к сдаче государственных нормативов по физическому воспитанию / Е.Е. Безнис // Физическое воспитание студентов творческих специальностей. – 2003. – №1. – С. 9–13.
  2. 2. Ильинич В.И. Физическая культура студентов и жизнь: Учебник / В.И. Ильинич. – М.: Гардарики, 2005. – 366 с.
  3. 3. Кислицын Ю.Л. Физиологическое обоснование учебного процесса по физическому воспитанию учащейся молодежи (теоретические и методико-практические аспекты): учеб. пособие / Ю.Л. Кислицын, Л.Ю. Кислицына, И.А. Пермяков. – М.: Изд-во РУДН, 2006. – 169 с.
  4. 4. Приказ Министерства по чрезвычайным ситуациям Российской Федерации №279 от 26 мая 2003 года «О внесении дополнений в Перечень приказов МВД России (РСФСР).
  5. 5. Сорокин А.А. Оценка уровня физической подготовленности у выпускников Ивановской пожарно-спасательной академии ГПС МЧС России [Текст] / А.А. Сорокин, П.В. Чистов, Г.П. Соколов // Педагогическое мастерство и педагогические технологии: Материалы VI Междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 27 нояб. 2015 г.). В 2 т. Т. 2 / редкол.: О.Н. Широков [и др.]. – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2015. – №4 (6). – С. 282–284.
  6. 6. Теория и методика физической культуры: Учебник / Под ред. Ю.Ф. Курамшина. – М.: Советский спорт, 2007. – 464 с.
  7. 7. Чуприян А.П. Методика организации физической подготовки студентов: Учебное пособие / А.П. Чуприян. – М.: Академия ГПС МЧС России, 2013.
  8. 8. МЧС России. 2016 год [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.mchs.gov.ru/activities/stats/Pozhari/2016_god

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.