Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Pedagogical games and game technology

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113868
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Author:
Kukhorenko N.V. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
6144
Published in:
eLibrary.ru
1 Baltic Fishing Fleet State Academy FSBEI of HE "Kaliningrad State Technical University"
For citation:
Kukhorenko N. V. (2016). Pedagogical games and game technology. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 27-29. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113868

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article focuses on the use of gaming technology in the educational process. The author comes to the conclusion that the most important role of play in the upbringing and education of students.

References

  1. 1. Газман О.С. В школу – с игрой / Газман О.С. [и др.]. – М., 1991.
  2. 2. Пидкасистый П.И. Технология игры в обучении и развитии / П.И. Пидкасистый, Ж.С. Хайдаров. – М.: РПА, 1996.
  3. 3. Самоукина Н.В. Организационно-обучающие игры в образовании. – М.: Народное образование, 1996.
  4. 4. Шмаков С.А. Игры учащихся – феномен культуры. – М., 1994.
  5. 5. Элъконин Д.Б. Психология игры. – М., 1979.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.