Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Application of design-engineering technology in the classroom for the practical workshop

Proceeding
DOI: 10.21661/r-113873
Open Access
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Creative commons logo
Published in:
IX International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice»
Author:
Maximova Z.Yu. 1
Work direction:
Педагогика высшей профессиональной школы
Rating:
Article accesses:
2590
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Mari State University"
For citation:
Maximova Z. Y. (2016). Application of design-engineering technology in the classroom for the practical workshop. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 95-99. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-113873

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The current level of social and cultural development of society requires professionals who are in the field of education, ability to work and develop in a constantly updated innovative environment. The presence in the program of themes relating to the project activity, oblies the teacher requires technology to be informed on the history and theory of design, to know the current state of design culture, to have certain abilities and skills in project management and design projects.

References

  1. 1. Бердник Т.О. Основы художественного проектирования костюма и эскизной графики: Учебное пособие. – Ростов н/Д.: Феникс, 2005. – 352 с.
  2. 2. Ковешникова Н.А. Дизайн: история и теория: Учебное пособие для студентов архитектурных и дизайнерских специальностей. – М.: Омега-Л, 2009. – 224 с.
  3. 3. Кругликов Г.И. Методика преподавания технологии с практикумом: учебное пособие для студентов высших педагогических учебных заведений. – М.: Академия, 2007. – 288 с.
  4. 4. Янчевская Е.А. Конструирование одежды: Учебник для студентов высших учебных заведений. – М.: Академия, 2010. – 384 с.
  5. 5. Долгачёв С.М., Крылов Д.А. Образовательный потенциал проектирования в высшей школе (компетентностный подход) / С.М. Долгачёв, Д.А. Крылов // Актуальные проблемы подготовки будущих специалистов в условиях современного вуза: Сб. науч. тр. // Под ред. О.Г. Максимовой. – Чебоксары: Чуваш. гос. пед. ун-т, 2014. – С. 34–36.
  6. 6. Филиппова Л.Г. Проблемы первокурсников в изучении графики // Юшковские чтения: Материалы II Республиканской науч.-практ. конф. – М. – Йошкар-Ола: МФ МОСА, 2011. – С. 121–123.
  7. 7. Юкина Н.А. Кейс-метод в профессиональной подготовке кадров в высшей школе / Н.А. Юкина, А.А. Кожина // Бакалавр. – 2015. – №7–8 (8–9). – С. 49–51.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.