Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Психолого-педагогические основы развития произвольного внимания старших дошкольников

Proceeding
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
VIII International Research-to-practice conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Nabiullina N. V. 1
Work direction:
Теория и методика дошкольного образования
Rating:
Article accesses:
4209
Published in:
eLibrary.ru
1 МБДОУ «Д/С №161»
For citation:
Nabiullina N. V. (2016). Психолого-педагогические основы развития произвольного внимания старших дошкольников. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 120-122. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Article reflects a question of development of attention urgent today in the senior preschool children. In article psychology and pedagogical literature on the matter is briefly analysed. Main types of attention of the senior preschool children, features of its development are considered, recommendations about the organization of teaching and educational work are made.

References

  1. 1. Гринёва Е.Н. Развитие произвольного внимания у старших дошкольников с общим недоразвитием речи III уровня через использование игровых приемов в продуктивных видах деятельности [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://diplomba.ru/work/99956 (дата обращения: 18.10.2016).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.