Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Самооценка качества жизни учителей

Proceeding
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Author:
Paletskis S. A. 1
Scientific adviser:
Dumchene A. L.1
Work direction:
Общая педагогика, история педагогики и образования
Rating:
Article accesses:
2158
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Paletskis S. A. (2016). Самооценка качества жизни учителей. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 25-27. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В работе рассматривается вопрос удовлетворенности учителей качеством своей жизни. Применяя опросник SF-36, авторами опрошено 111 учителей (среди них 51 – учитель физкультуры и 60 – общих предметов). Определено, что учителя физической культуры оценивают качество своей жизни статистически достоверно выше по сравнению с учителями общих предметов по шести (p < 0,05) из восьми показателей качества жизни.

References

  1. 1. Higginson I.J., Carr A.J. (2001). Using quality of life measures in the clinical setting. British Medical Journal, 322 (7297), 1297–1300.
  2. 2. Hakkinen A., Rinne M. (2010). Association of physical fitness with health-related quality of life in Finnish young men. Health and Quality of Life Outcomes, 8 (15), 1–8.
  3. 3. Ware J.E., Jr., & Sherbourne C.D. The MOS 36-Item Short-Form Health Survey (SF-36): I. Conceptual Framework and Item Selection. Medical Care, 30:473–483, 1992.
  4. 4. Ciyin G., Erturan-İlker G. (2014). Student Physical Education Teachers’ Well-Being: Contribution of Basic Psychological Needs. Journal of Education and Training Studies, 2 (3), 44–51.
  5. 5. Spilt J., Koomen H., & Thijs J. (2011). Teacher wellbeing: The importance of teacher student relationships, Educational Psychology Review, 23, 457–477.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.