Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Psychological and pedagogical assistance to older pre-school-age children with serious speech disorders in a context of social inclusion

Proceeding
DOI: 10.21661/r-117595
Open Access
X International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice». Volume 2
Creative commons logo
Published in:
X International Research-to-practice conference «Pedagogical experience: theory, methodology, practice». Volume 2
Author:
Repina E.S. 1
Work direction:
Коррекционная педагогика, дефектология
Rating:
Article accesses:
3965
Published in:
eLibrary.ru
1 Higher school of psychology and pedagogical education FAEI of HE “M.V. Lomonosov Northern (Arctic ) Federal University”
For citation:
Repina E. S. (2017). Psychological and pedagogical assistance to older pre-school-age children with serious speech disorders in a context of social inclusion. Pedagogical experience: theory, methodology, practice, 2(1 (10)), 201-204. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-117595

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена проблеме изучения условий и необходимых психолого-педагогических особенностей сопровождения детей старшего дошкольного возраста, имеющих тяжелые нарушения речи, в условиях социальной инклюзии.

References

  1. 1. Артюшенко Н.П. Организация процесса включения детей с ограниченными возможностями здоровья в образовательные учреждения / Н.П. Артюшенко // Практический психолог и логопед в школе и ДОУ. – 2011. – №1. – С. 57–76.
  2. 2. Битянова М.Р. Организация психологической работы в школе. – М.: Совершенство, 1998. – 298 с.
  3. 3. Жиркова С.Г. Формы и особенности применения инклюзивного образования / С.Г. Жиркова // Научное обозрение. – 2010. – №1. – С. 79–83.
  4. 4. Ильина О.М. Инклюзивное образование: проблемы и перспективы развития / О.М. Ильина (Образование и спорт) // Вестник Саратовской государственной академии права. – 2009. – №1 (65). – С. 194–198.
  5. 5. Коррекционно-педагогическая работа в дошкольных учреждениях для детей с нарушениями речи / Ред. Ю.Ф. Гаркуши. – М.: Секачев В.Ю.; ТЦ «Сфера»; НИИ Школьных технологий, 2008. – 128 с.
  6. 6. Олешкевич В.И. Сопровождение и социализация школьников с особенностями психофизического развития в условиях интегрированного обучения // Дефектология. – 2005. – №5. – С. 16–25.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.