Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Education: types, concepts, functions

Proceeding
DOI: 10.21661/r-119592
Open Access
IX International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategies»
Author:
Stepankin I. A. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
3088
Published in:
eLibrary.ru
1 FSPEI of HE "Volgograd Academy of the Russian Internal Affairs Ministry"
For citation:
Stepankin I. A. (2017). Education: types, concepts, functions. Educational environment today: development strategies, 21-23. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-119592

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассмотрены виды образования. В работе проанализировано понятие «современное образование», представлены её роль и свойства.

References

  1. 1. Курс лекций: Учеб. пособие для студентов вузов / А.К. Луковцева.: КДУ; М., 2008.
  2. 2. Педагогика: Учебник / Под ред. Л.П. Крившенко. – М.: Проспект, 2009. – С. 28.
  3. 3. Психология и педагогика / А.А. Реан, Н.В. Бордовская, С.И. Розум. – СПб.: Питер, 2002. – 432 с.
  4. 4. Степанкин И.А. Основные функции воспитания. Образование и ее функции [Текст] / И.А. Степанкин // Воспитание и обучение: теория, методика и практика: Материалы VIII Междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 6 нояб. 2016 г.)/ Редкол.: О.Н. Широков [и др.]. – Чебоксары: ЦНС «Интерактив плюс», 2016. – С. 25–28.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.