Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Содержательно-технологическое обеспечение этнотолерантного воспитания подрастающего поколения на фольклорной основе

Proceeding
IV Международная научно-практическая конференция «Образовательная среда сегодня: стратегии развития»
Creative commons logo
Published in:
IV Международная научно-практическая конференция «Образовательная среда сегодня: стратегии развития»
Author:
Kornev D. V. 1
Work direction:
Воспитание как приоритетная задача современного образования
Rating:
Article accesses:
2454
Published in:
eLibrary.ru
1 SBEI of HE "Academy of Public Administration"
For citation:
Kornev D. V. (2015). Содержательно-технологическое обеспечение этнотолерантного воспитания подрастающего поколения на фольклорной основе. Образовательная среда сегодня: стратегии развития, 377-386. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

In the article the necessity of forming etnotolerantnogo awareness among the younger generation by means of folklore in the system of supplementary education for children. Theoretical and methodological basis of the problem is determined taking into account the specificity of the content, methods and forms of organization of the teachers with the children based on the principles of co-creation, cultural conformity, which undoubtedly will boost etnotolerantnogo education.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.