List of publications on a keyword: «folklore»
Педагогика
MBDOU g. Astrakhani "D/S 90" , Астраханская обл
«The influence of folklore on the development of speech of preschool children»
Дошкольная педагогика
MBDOU "D/S 65" , Вологодская обл
«Rol' igr-poteshek v rechevom razvitii rebionka»
Культурология и искусствоведение
Belgorod State Institute of Arts and Culture , Белгородская обл
«South Russian and North Russian tales as a reflection of regional peculiarities of traditional culture»
Общие концептуальные основы и фундаментальные исследования этнокультурной деятельности
Tatiana I. Vladimirova
Центр развития и сохранения фольклора (филиал) ОГБУК «Центр народной культуры Ульяновской области» , Ульяновская обл
«Работа Центра развития и сохранения фольклора – филиала Центра народной культуры Ульяновской области с объектами нематериального культурного наследия»
The article describes one of the models of deployment of work in regions with objects of intangible cultural heritage. The generally accepted definition of the object of the intangible cultural heritage is given, the main organizational, scientific and methodological principles and forms of this work of the Center for the Development and Conservation of Folklore, a branch of the Center for Popular Culture of the Ulyanovsk Region, and the first results obtained are disclosed.
Этнокультурное образование и воспитание детей в условиях дошкольного, общего и дополнительного образования
Nadezhda M. Fedorova
МДОУ «Д/С №26 «Подсолнушек» , Марий Эл Респ
«Система работы МДОУ по формированию этнокультурной компетенции у детей старшего дошкольного возраста»
Социология
FSBEI of HE "Petrozavodsk State University" , Карелия Респ
«Наукометрические показатели ученых Петрозаводского университета по тематикам: «Комплексное изучение стран и регионов», «Космические исследования», «Культура. Культурология», «Лесная и деревообрабатывающая промышленность»»
Филология
Institute of Foreign Philology and Regional Studies of FSAEI of HPE "M.K. Ammosov North-Eastern Federal University" , Саха /Якутия/ Респ
«The poetry of Khantysk story (on the example of stories chain E. Aipin’s “The time of the Rains”)»
The article gives an analysis of the artistic structure of the heroic epos of the Khanty people as the source of the national story development in the Khanty literature. As a result of the research it was discovered that the process of transformation of epic motives and themes into literary text as well as peculiarities of styles and poetic figures of speech dating back to folklore intervenes according to the author’s individual, cultural and axiological worldview.
Современные подходы в образовании и подготовка кадров
Culture and Arts Institute of SAEI of HE "Moscow City University" , Москва г
«О реализации требований новой Примерной основной образовательной программы начального общего образования в учебниках музыки комплекта «Планета знаний»»
The article is devoted to one of the most pressing problems of theory and methodology of General music education related to the task of updating the content of textbooks and programs of the subject "Music" in accordance with the requirements of the new regulations: Approximate basic educational programs of primary General education (2015). Exemplary and working curricula of the subject music (2014). The author is the author of music textbooks for grades 1-4 CMD "planet of knowledge", published i
Воспитание как приоритетная задача современного образования
SBEI of HE "Academy of Public Administration" , Москва г
«Содержательно-технологическое обеспечение этнотолерантного воспитания подрастающего поколения на фольклорной основе»
In the article the necessity of forming etnotolerantnogo awareness among the younger generation by means of folklore in the system of supplementary education for children. Theoretical and methodological basis of the problem is determined taking into account the specificity of the content, methods and forms of organization of the teachers with the children based on the principles of co-creation, cultural conformity, which undoubtedly will boost etnotolerantnogo education.