Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Условия развития детского творчества в контексте ФГОС дошкольного образования

Proceeding
V Международная научно-практическая конференция «Инновационные технологии в науке и образовании». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
V Международная научно-практическая конференция «Инновационные технологии в науке и образовании». Volume 1
Author:
Anikina A.P. 1
Scientific adviser:
Komarova T. S.1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3820
Published in:
eLibrary.ru
1 Insitute "Higher School of Education" of FSBEI of HPE "Moscow State University of Education"
For citation:
Anikina A. P. (2016). Условия развития детского творчества в контексте ФГОС дошкольного образования. Инновационные технологии в науке и образовании, 1(1 (5)), 105-108. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article discusses the development of the modern theory and the concept of pre-school education, based on the federal government standard for a new generation of pre-school educational institutions, which are interconnected with the educational program of preschool education. Special attention is paid to the content of the program of pre-school educational institutions, including the development of certain areas and the education of children in educational areas, including artistic and aesth

References

  1. 1. Брыкина Е.К. Методика развития детского изобразительного творчества в опорных схемах и таблицах: Учебно-методическое пособие / Е.К. Брыкина, В.В. Зайцева. – М.: Центр педагогического образования, 2010. – 96 с.
  2. 2. Комарова Т.С. Обучение детей технике рисования: Учебное пособие. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Педагогическое общество России, 2007. – С. 108–109.
  3. 3. Комарова Т.С. Детское художественное творчество: Методическое пособие для воспитателей и педагогов. – 2-е издание, испр. и доп. – М.: Мозаика-Синтез, 2008. – С. 98–10.
  4. 4. Котова Е.В. Развитие творческих способностей дошкольников: Методическое пособие / Е.В. Котова, С.В. Кузнецова, Т.А. Романова. – М.: ТЦ Сфера, 2010. – С. 28–29.
  5. 5. Федеральный государственный образовательный стандарт дошкольного образования. – М.: УЦ Перспектива, 2014. – С. 10–13.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.