Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

The study of individual grammatical topics in teaching the Russian language as a foreign language at a basic level (on the materials of the lesson "Spatial meaning of the genitive case")

Proceeding
DOI: 10.21661/r-290892
Open Access
International Research-to-practice conference «Innovative technologies in science and education». Volume 1
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice conference «Innovative technologies in science and education». Volume 1
Authors:
Petukhova M.E. 1 , Simulina I.A. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2065
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE “I.N. Ulianov Chuvash State University”
For citation:
Petukhova M. E., & Simulina I. A. (2017). The study of individual grammatical topics in teaching the Russian language as a foreign language at a basic level (on the materials of the lesson "Spatial meaning of the genitive case"). Innovative technologies in science and education, 1(1), 153-159. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-290892

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Грамматическая система любого иностранного языка должна быть инструментом для успешной коммуникации. Поэтому изучение грамматики не рассматривается как самостоятельный вид работы. По мнению авторов статьи, на уроках, посвящённых изучению того или иного грамматического материала, необходимо предлагать систему упражнений, направленных на усваивание грамматического явления через речевые образцы, понимание функционирования этого грамматического явления в текстах разного уровня сложности и выработку навыка самостоятельного употребления изученного грамматического материала в речи.

References

  1. 1. Акишина А.А. Учимся учить: для преподавателя русского языка как иностранного / А.А. Акишина, О.Е. Каган. – М.: Русский язык; Курсы, 2002. – 256 с.
  2. 2. Бахтина С.И. Обучение грамматическим явлениям русского языка как иностранного в условиях начального билингвизма / С.И. Бахтина, Т.Н Павлова // Вестник Чувашского университета. – 2015. – №4. – С. 228 – 232.
  3. 3. Живая методика: для преподавателя русского языка как иностранного / Э.В. Аркадьева [и др.]. – М.: Русский язык; Курсы, 2005 – 336 с.
  4. 4. Русский языка как иностранный [Электронный ресурс]. – Режим доступа http://ru-texts.livejournal.com/568.html
  5. 5. Савчено Т.В. Методика РКИ. Обучение грамматике / Т.В. Савчено, О.В. Синева, Т.А. Шорина // Русский язык. – 2007. – №7 [Электронный ресурс]. – Режим доступа http://rus.1september.ru/article.php?ID=200700706

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.