Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Преимущества интеграции исторических и лингвострановедческих знаний в процесс обучения английскому языку

Proceeding
II International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice»
Creative commons logo
Published in:
II International applied research conference «Scientific studies: theory, methodology and practice»
Author:
Bogdevich D. V. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
2537
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "Vyezdnovskaia SSh"
For citation:
Bogdevich D. V. (2017). Преимущества интеграции исторических и лингвострановедческих знаний в процесс обучения английскому языку. Scientific studies: theory, methodology and practice, 58-60. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

This article examines the advantages of teaching English using the content of the history educational process in order to strengthen intersubject connections in the minds of students and their sociocultural competence.

References

  1. 1. Беляева Е.С. Страноведение Великобритании в процессе коммуникации: Culture Studies of Great Britain through Communication: Учебно-методическое пособие / Е.С. Беляева; Ряз. гос. ун-т им. С.А. Есенина. – Рязань: 2012. – 120 с.
  2. 2. Карапетян О.В. Лингвострановедение как наука / О.В. Карапетян, Т.В. Мясковская // Альманах современной науки и образования. – Тамбов: Грамота, 2012. – №4 (59).  – C. 117–120.
  3. 3. Огнева Е.А. Лингвострановедение: британская палитра: Учебное пособие. – М.: Эдитус, 2012. – 136 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.