Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

On the possibility of measuring the level of self-study tests

Proceeding
DOI: 10.21661/r-463811
Open Access
II International Scientific and Practical Conference «Modern education development: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
II International Scientific and Practical Conference «Modern education development: from theory to practice»
Author:
Senognoeva N.A. 1
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
1654
Published in:
eLibrary.ru
1 FSAEI of HE "Russian State Vocational Pedagogical University"
For citation:
Senognoeva N. A. (2017). On the possibility of measuring the level of self-study tests. Modern education development: from theory to practice, 71-73. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-463811

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В представленной работе исследователем рассматривается вопрос применения тестовых методов в целях измерения уровня самостоятельноcти обучающихся.

References

  1. 1. Сеногноева Н.А. Обучающие тесты. Инновационная педагогическая технология: Нижнетагильская государственная социально-педагогическая академия. – Нижний Тагил, 2005. – 157 с.
  2. 2. Сеногноева Н.А. Тестирование как одна из форм оценки учебной деятельности обучающихся (статья) // Педагогика. – 2006. – №5. – С. 38–43.
  3. 3. Сеногноева, Н.А. Тестирование как одна из форм оценки учебной деятельности обучающихся (Текст( / Н.А. Сеногноева // Педагогика. Науч.-теорет. журнал. – М., 2006. – №5. – С. 38–43.
  4. 4. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности. Принципы конструирования и эффективность применения тестов учебной деятельности, Lambert Academic Publishing, Saarbrücken, 2013. – 264 с.
  5. 5. Сеногноева Н.А. Тесты учебной деятельности как технология развития универсальных учебных действий учащихся «Ямальский вестник» Электронный журнал. – 2016. – №3 (8). – С. 39–45.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.