Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Vzaimodeistvie roditelei i pedagogov v doshkol'nom obrazovanii

Proceeding
DOI: 10.21661/r-465710
Open Access
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Creative commons logo
Published in:
XI International research and practice conference «Upbringing and education: theory, methods and practice»
Authors:
Dumchene A. L. 1 , Iutsene I. V. 1
Work direction:
Дошкольная педагогика
Rating:
Article accesses:
1952
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Dumchene A. L., & Iutsene I. V. (2017). Vzaimodeistvie roditelei i pedagogov v doshkol'nom obrazovanii. Upbringing and education: theory, methods and practice, 129-131. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-465710

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

Статья посвящена теме взаимодействия родителей и педагогов. В образовательный воспитательный процесс в дошкольных учреждениях все глубже вовлекаются родители, заинтересованные благополучием своих детей. Цель исследования состоит в том, чтобы изучить взаимодействие педагогов учреждений дошкольного воспитания и родителей их воспитанников в свете взаимопомощи и взглядов на возникающие проблемы. Результаты показали, что взгляды педагогов и родителей на многие проблемы и пути их решения расходятся. Влияет как компетенция педагогов, так и родительский стаж.

References

  1. 1. Amini S. Parental involvement in multicultural preschool settings – a challenge for educators // Early Childhood Education and Care. – 2011. – №8. – P. 42–58.
  2. 2. Anupama K.C. Early childhood education and care partnership in Finland. – Havard University Press. – 2010. – С. 98.
  3. 3. Bakker J. Socio-economiс background, parental involvement and teacher perceptions of these in relation to pupil achievement / J. Bakker, E. Denessen, M. Brus-Laeven. – Educational Studies. – №33 (2). – P. 177–192.
  4. 4. Bents F.M. Early literacy development and parent involvement: a literature review and critical analysis. – Developmental Psychology. – 2003. – №33. – P. 942–953.
  5. 5. Jeynes W.H. A meta-analysis of the relation of parental involvement to urban elementary school student academic achievement // Urban Education. – 2005. – №40 (3). – P. 237–269.
  6. 6. Kolpakov V.V. Health state, emotional intelligence, and behavior strategy: I. The development of emotional intelligence and the variability of behavior strategies in older preschool children with different levels of habitual physical activity / V.V. Kolpakov, N.Yu. Larkina, E.A. Tomilova, A.A. Tkachuk, T.V. Bespalova // Human Physiology. – 2017. – №43 (4). – P. 404–415.
  7. 7. Serpell Z.N. Family-School Connectedness and Children’s Early Social Development / Z.N. Serpell, A.J. Mashburn // Social Development. – 2012. – №21 (1). – P. 22–46.
  8. 8. Tlougan L.M. The influence of family involvement on kindergartener’s early literacy and social development // Early Childhood Education Journal. – 2011. – №38. – P. 112–124.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.