Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Methodical features of formation of cognitive universal educational actions in schoolchildren

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Pedagogy and psychology: development prospects»
Author:
Maleeva E. V. 1
Work direction:
Теория и методика общего образования
Rating:
Article accesses:
1831
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhny Tagil Branch «Institute of education development»
For citation:
Maleeva E. V. (2018). Methodical features of formation of cognitive universal educational actions in schoolchildren. Pedagogy and psychology: development prospects, 62-67. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the methods and methods of organization of educational activities of schoolchildren aimed at the development of cognitive universal educational activities, recommendations to teachers to create educational motivation in the classroom.

References

  1. 1. Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. – М.: ИНТОР, 1996.
  2. 2. Малеева Е.В. Технологические аспекты организации учебной деятельности обучающихся // Современные наукоемкие технологии. – 2016. – №2. – Ч. 3. – С. 523–527.
  3. 3. Маркова А.К. Формирование мотивации учения в школьном возрасте: Пособие для учителя. – М.: Просвещение, 1983.
  4. 4. Федеральный государственный образовательный стандарт основного среднего (полного) общего образования (утвержден приказом Минобрнауки России от 17 мая 2012 г. №413).

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.