Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Исследование ригидности будущих педагогов

Proceeding
International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
Creative commons logo
Published in:
International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
Authors:
Uglitskikh A. A. 1 , Dementeva V. V. 1
Scientific adviser:
Maleeva E. V.2
Work direction:
Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
1556
Published in:
eLibrary.ru
1 Nizhny Tagil State Institute of Sociology and Pedagogical Studies (branch) of FSAEI of HPE "Russian State Pedagogical University"
2 Nizhny Tagil Branch «Institute of education development»
For citation:
Uglitskikh A. A., & Dementeva V. V. (2019). Исследование ригидности будущих педагогов. Scientific research and developments of students, 26-29. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article deals with the mental phenomenon of rigidity and the impact of this quality of personality on the success of pedagogical communication. The results of the study of rigidity of students of pedagogical Institute, the necessity of purposeful work on the development of future teachers of the optimal level of rigidity in communication.

References

  1. 1. Кустова Е.И. Социально-психологические качества личности студентов, влияющие на будущую профессиональную успешность // Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина. – 2015. – Т. 3. – №2. – С. 57–65.
  2. 2. Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. – Самара: Бахрах-М, 2001. – 625 с.
  3. 3. Савко И.В. взаимосвязь когнитивных стилей и отношения к инновациям у студентов педагогического профиля // Научные труды республиканского института высшей школы. – 2018. – №18-3. – С. 17–25.
  4. 4. Словарь психолога специального образования / Сост. Е.А. Черенёва; Краснояр. гос. пед. ун-т им. В.П. Астафьева. – Красноярск, 2012. – 202 с.
  5. 5. Яшин А.А. Когнитивная ригидность как фактор недостаточной успешности // Психология и психотехника. – 2015. – №11 (86). – С. 1146–1157.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.