Исследование ригидности будущих педагогов
Proceeding


- Published in:
- International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
- Authors:
- Uglitskikh A. A. 1 , Dementeva V. V. 1
- Scientific adviser:
- Maleeva E. V.2
- Work direction:
- Педагогические науки
- Rating:
- Article accesses:
- 1556
- Published in:
- eLibrary.ru
1 Nizhny Tagil State Institute of Sociology and Pedagogical Studies (branch) of FSAEI of HPE "Russian State Pedagogical University"
2 Nizhny Tagil Branch «Institute of education development»
2 Nizhny Tagil Branch «Institute of education development»
- APA
For citation:
Uglitskikh A. A., & Dementeva V. V. (2019). Исследование ригидности будущих педагогов. Scientific research and developments of students, 26-29. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
The article deals with the mental phenomenon of rigidity and the impact of this quality of personality on the success of pedagogical communication. The results of the study of rigidity of students of pedagogical Institute, the necessity of purposeful work on the development of future teachers of the optimal level of rigidity in communication.
Keywords
References
- 1. Кустова Е.И. Социально-психологические качества личности студентов, влияющие на будущую профессиональную успешность // Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина. – 2015. – Т. 3. – №2. – С. 57–65.
- 2. Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Методики и тесты. – Самара: Бахрах-М, 2001. – 625 с.
- 3. Савко И.В. взаимосвязь когнитивных стилей и отношения к инновациям у студентов педагогического профиля // Научные труды республиканского института высшей школы. – 2018. – №18-3. – С. 17–25.
- 4. Словарь психолога специального образования / Сост. Е.А. Черенёва; Краснояр. гос. пед. ун-т им. В.П. Астафьева. – Красноярск, 2012. – 202 с.
- 5. Яшин А.А. Когнитивная ригидность как фактор недостаточной успешности // Психология и психотехника. – 2015. – №11 (86). – С. 1146–1157.
Comments(0)