Study of the problem of pedagogical control and its provision in the activity of a teacher of biology
Proceeding


- Published in:
- International Research-to-practice Conference for students «Scientific research and developments of students»
- Author:
- Magomedova R. R. 1
- Work direction:
- Биологические науки
- Rating:
- Article accesses:
- 1951
- Published in:
- eLibrary.ru
1 MBOU SOSh 16
- APA
For citation:
Magomedova R. R. (2019). Study of the problem of pedagogical control and its provision in the activity of a teacher of biology. Scientific research and developments of students, 7-10. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
The article "Study of the problem of pedagogical control and its provision in the activity of a teacher of biology" states that the control of students' knowledge is an integral part of the learning process. Pedagogical control and assessment are indispensable satellites of the educational process. The article describes in detail the functions performed by the control. Everything that is connected with pedagogical control is described, it also speaks about the differences in the concepts of assessment and grading. The advanced set of methods of pedagogical control and assessment allows us to see a fairly accurate and objective picture of the quality of student learning.
Keywords
References
- 1. Актуальные проблемы биологии, экологии, методики преподавания и педагогики: сборник статей (по материалам заседания секции «Актуальные проблемы зоологии, экологии и методики обучения биологии в общеобразовательной школе» в рамках Всероссийской научно-практической конференции «45-е Евсевьевские чтения» (19–20 мая 2009 г.) / Под общ. ред. проф. М. А. Якунчева. – Саранск: Изд-во Средневолж. мат. общ-ва, 2009. – 214 с.
- 2. Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно-ориентированного образования // Педагогика. – 1997. – №4.
- 3. Зимняя И.А. Педагогическая психология. – Ростов-н/Д: Феникс, 1997. – 480 с.
- 4. Методика преподавания биологии: Учебник / Под. ред. М.Я. Якунчева. – М.: Академия, 2008. – 315 с.
- 5. Пасечник В.В. Биология. Многообразие покрытосеменных растений. 6 класс: Методическое пособие к учебнику В.В. Пасечника «Биология. Многообразие покрытосеменных растений. 6 класс» / В.В. Пасечник. – М.: Дрофа, 2013. – 93 с.
- 6. Плетнева Е.Н. Познавательный интерес как педагогическое условие управляемой поглощенностью учебной деятельностью // Современные наукоёмкие технологии. – 2008. – №5. – С. 91–92.
- 7. Телеева Е.В. Современные средства оценивания результатов обучения: Учебное пособие – Шадринск: Изд-во Шадрин. пед. инст-та, 2009. – 116 с.
- 8. Федеральный государственный образовательный стандарт общего образования. Приказ МОиН РФ от 17 мая 2012 г. №413.
- 9. Федеральный закон РФ «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 г. №273.
- 10. Харченко Л.Н. Современное биологическое образование. Теоретический и технологический аспекты / Л.Н. Харченко, В.И. Горовая, Н.Н. Сотникова. – М.; Ставрополь: Сервис-школа, 2005. – 340 с.
Comments(0)