Organizational and pedagogical conditions for the formation of teachers' readiness to work with TRIZ technology
Proceeding


- Published in:
- International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
- Author:
- Filiukova E. S. 1
- Work direction:
- Педагогика
- Rating:
- Article accesses:
- 1578
- Published in:
- eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Tolyatti State University"
- APA
For citation:
Filiukova E. S. (2019). Organizational and pedagogical conditions for the formation of teachers' readiness to work with TRIZ technology. Science and education: future development, 134-137. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
One of the promising and effective technologies is TRIZ. The theory of solving inventive problems is a unique tool for the search for non-standard ideas, the development of creative and strong thinking, the formation of a creative personality and teams. Access to the innovative level of pedagogical activity, personal understanding of the transition to a systemic, higher professional level by a teacher, will allow him to see the integrity of the picture of general patterns in the pedagogical process when implementing TRIZ technology.
Keywords
References
- 1. Альтшуллер Г.С. Найди идею. Введение в теорию решения изобретательских задач [Текст] / Г.С. Альтшуллер, – 3-е изд., доп. – Петрозаводск: Скандинавия, 2003. – 240 с.
- 2. Богославец Л.Г. Управление педагогическим процессом в дошкольном образовательном учреждении инновационного типа [Текст]: Дис. … канд. пед. наук. – Барнаул: БГПУ, 1999 – 179 с.
- 3. Клочкова Г.М Личность преподавателя в условиях креативного вузовского образовательного пространства / Г.М. Клочкова // Фундаментальные исследования. – 2013. – №10. – Ч. 6. – С. 1351–1355.
- 4. Клочкова Г.М. Условия эффективного функционирования дидактической системы формирования графическо-конструкторской компетентности студента / Г.М. Клочкова // Образование и общество. – Сентябрь-октябрь. – 2012. – №5 (76). – С. 136.
- 5. Корзун А.В. Веселая дидактика: Использование элементов ТРИЗ и РТВ в работе дошкольниками [Текст] / А.В. Корзун. – Минск, 2000.
- 6. Кудрявцев B.C. Инновационное дошкольное образование: опыт, проблемы и стратегия развития [Текст] / В.С. Кудрявцев // Дошкольное воспитание. – 1997. – №7. – С. 66–72.
- 7. Львова Ю.Л. Творческая лаборатория учителя [Текст] / Ю.Л. Львова. – М.: Педагогика, 1992. – 234 с.
Comments(0)