Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Organizational and pedagogical conditions for the formation of teachers' readiness to work with TRIZ technology

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Science and education: future development»
Author:
Filiukova E. S. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1578
Published in:
eLibrary.ru
1 FSBEI of HE "Tolyatti State University"
For citation:
Filiukova E. S. (2019). Organizational and pedagogical conditions for the formation of teachers' readiness to work with TRIZ technology. Science and education: future development, 134-137. Чебоксары: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

One of the promising and effective technologies is TRIZ. The theory of solving inventive problems is a unique tool for the search for non-standard ideas, the development of creative and strong thinking, the formation of a creative personality and teams. Access to the innovative level of pedagogical activity, personal understanding of the transition to a systemic, higher professional level by a teacher, will allow him to see the integrity of the picture of general patterns in the pedagogical process when implementing TRIZ technology.

References

  1. 1. Альтшуллер Г.С. Найди идею. Введение в теорию решения изобретательских задач [Текст] / Г.С. Альтшуллер, – 3-е изд., доп. – Петрозаводск: Скандинавия, 2003. – 240 с.
  2. 2. Богославец Л.Г. Управление педагогическим процессом в дошкольном образовательном учреждении инновационного типа [Текст]: Дис. … канд. пед. наук. – Барнаул: БГПУ, 1999 – 179 с.
  3. 3. Клочкова Г.М Личность преподавателя в условиях креативного вузовского образовательного пространства / Г.М. Клочкова // Фундаментальные исследования. – 2013. – №10. – Ч. 6. – С. 1351–1355.
  4. 4. Клочкова Г.М. Условия эффективного функционирования дидактической системы формирования графическо-конструкторской компетентности студента / Г.М. Клочкова // Образование и общество. – Сентябрь-октябрь. – 2012. – №5 (76). – С. 136.
  5. 5. Корзун А.В. Веселая дидактика: Использование элементов ТРИЗ и РТВ в работе дошкольниками [Текст] / А.В. Корзун. – Минск, 2000.
  6. 6. Кудрявцев B.C. Инновационное дошкольное образование: опыт, проблемы и стратегия развития [Текст] / В.С. Кудрявцев // Дошкольное воспитание. – 1997. – №7. – С. 66–72.
  7. 7. Львова Ю.Л. Творческая лаборатория учителя [Текст] / Ю.Л. Львова. – М.: Педагогика, 1992. – 234 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.