Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

PSYCHO-PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF SKILLS OF SOCIAL INTERACTION IN PRESCHOOL CHILDREN IN OUTDOOR GAMES.

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Scientific studies and modern education»
Authors:
Struchaeva I.O. 1 , Kalashnikova E. V. 2 , Kalashnikova I. N. 2 , Nelina A. V. 2
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
1408
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 43" g. Belgoroda
2 MBDOU "D/S KV 71"
For citation:
Struchaeva I. O., Kalashnikova E. V., Kalashnikova I. N., & Nelina A. V. (2019). PSYCHO-PEDAGOGICAL CONDITIONS OF FORMATION OF SKILLS OF SOCIAL INTERACTION IN PRESCHOOL CHILDREN IN OUTDOOR GAMES. Scientific studies and modern education, 42-45. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The modern understanding of mobile games as a socio-cultural phenomenon, which is a "micromodel" of normative social interaction, as well as the desire for rule-like joint activity in the society of peers, which is clearly manifested in the senior preschool age, open great prospects for the formation of social interactions in outdoor games.

References

  1. 1. Долян С.К. Развитие позиции субъекта экологической деятельности детей дошкольного возраста // Материалы VI Международной студенческой научной конференции «Студенческий научный форум» [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://scienceforum.ru/2014/article/2014003385 (дата обращения: 28.06.2019).
  2. 2. Кислякова Ю.Н. Воспитание и обучение детей с тяжелыми нарушениями речи / Ю.Н. Кислякова, Л.Н. Мороз. – Минск: НИО, 2007. – 218 с.
  3. 3. Кузнецова Н.А. Развитие социального взаимодействия старших дошкольников в условиях интегрированного обучения // Науковедение – 2012. – №2. – С. 17–73.
  4. 4. Леонтьев А.Н. Вопросы психологии ребенка дошкольного возраста: Сб. ст / А.Н. Леонтьев, А.В. Запорожец. – М.: Международный Образовательный и Психологический Колледж, 1995. – 144 с.
  5. 5. Маралов В.Г. Формирование основ социальной активности личности в детском возрасте: дошкольник-младший школьник / В.Г. Маралов, В.А. Ситаров. – М.: Прометей, 1990. – 9 с.
  6. 6. Третьяк А.В. Педагогические условия формирования взаимодействия детей старшего дошкольного возраста со сверстниками в играх с правилами: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07. – СПб., 2006. – 197 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.