Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Мотивация спортивной деятельности юных футболистов

Proceeding
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Authors:
Dumchene A. L. 1 , Ivaskevicius A.. 1
Work direction:
Физическое воспитание и здоровьесберегающая деятельность
Rating:
Article accesses:
1399
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Dumchene A. L., & Ivaskevicius A. (2019). Мотивация спортивной деятельности юных футболистов. Educational environment today: development strategy, 303-306. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В исследовании применен опросник – шкала мотивации в спорте. Результаты показали, что различаются мотивы участия в организованной спортивной деятельности юных футболистов и не принимающих участие в организованной спортивной деятельности. Юные футболисты более мотивированы заниматься спортом, чем сверстники, не принимающие участие в организованной спортивной деятельности.

References

  1. 1. Кузьмин Е. Спортивная мотивация как психическое состояние личности спортсмена / Е. Кузьмин, Р. Азиуллин, Ю. Денисенко [и др.] // Здоровье человека, теория и методика физической культуры и спорта. – 2016. – №1. – C. 97–110.
  2. 2. Кузмин М.А. Мотивация спортивной деятельности в различных видах спорта // Научно-теоретический журнал «Ученые записки». – 2012. – №2 (84). – C. 84–89.
  3. 3. Кузьмин Е.Б. Педагогические условия формирования спортивной мотивации у юных спортсменов / Е.Б. Кузьмин, Ю.П. Денисенко // Педагогико-психологические и медико-биологические проблемы физической культуры и спорта. – 2014. – №2 (31). – С. 61–69.
  4. 4. Deci E.L. Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior / E.L. Deci, R.M. Ryan. – Berlin: Springer Science & Business Media, 1985.
  5. 5. Fenton S.A.M. Optimizing physical activity engagement during youth sport: A self-determination theory approach / S.A.M. Fenton, J.L. Duda, T. Barrett // Journal of Sports Sciences. – 2016. – Vol. 19, №34. – pp. 1874–1884.
  6. 6. Gardner L.A. Continued Participation in Youth Sports: The Role of Achievement Motivation / L.A. Gardner, S.A. Vella, Ch.A. Magee // Journal of Applied Sport Psychology. – 2017. – №29. – pp. 17–31.
  7. 7. Malinauskas R. Peculiarities of social psychological training for sports teachers and sportsmen: monograph. – Vilnius: Lithuanian Sports Information Center, 2006.
  8. 8. Malinauskas R. Basics of Sport Psychology. – Kaunas: LKKA, 2003.
  9. 9. Martins P. Personal and social responsibility among athletes: The role of self-determination, achievement goals and engagement / P. Martins, A. Rosado, V. Ferreira [et al.] // Journal of Human Kinetics. – 2017. – №57. – pp. 39–50.
  10. 10. Pelletier L.G. Toward a new measure of intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation in sports: The Sport Motivation Scale (SMS) / L.G. Pelletier, M.S. Fortier, R.J. Vallerand [et al.] // Journal of Sport and Exercise Psychology. – 1995. – №17. – pp. 35–53.
  11. 11. Ryan R.M. Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being / R.M. Ryan, E.L. Deci // American Psychologist. – 2000. – Vol 55. – pp. 68–78.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.