Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Constructive Principles of Pedagogical Support for the Formation of a Reflexive Position of Students of Early Adolescence

Proceeding
DOI: 10.21661/r-553082
Open Access
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Creative commons logo
Published in:
International Scientific and Practical Conference «Educational environment today: development strategy»
Author:
Kostina A. A. 1
Work direction:
Общая педагогика
Rating:
Article accesses:
1855
Published in:
eLibrary.ru
1 MBOU "SOSh 11"
For citation:
Kostina A. A. (2020). Constructive Principles of Pedagogical Support for the Formation of a Reflexive Position of Students of Early Adolescence. Educational environment today: development strategy, 13-18. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-553082

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article based on analysis of pedagogical and psychological literature to identify early adolescence as a sensitive period for the development of basic sociogenic potencies of human. The results of ascertaining stage of the experiment to determine the level of reflection of first-year students. The author proves the necessity of pedagogical support of first-year students based Based on the analysis of psychological and pedagogical literature and empirical material. The author offers constructive principles for effective pedagogical support of the forming reflexive position of first-year students

References

  1. 1. Александрова А.А. Формирование рефлексивной позиции студентов-первокурсников посредством интерактивных методов обучения // Перспективы развития науки в области педагогики и психологии: сборник научных трудов по итогам международной научно-практической конференции. №2. Челябинск, 2015. С. 14–17
  2. 2. Ананьев Б.Г. К психофизиологии студенческого возраста / Современные психолого-педагогические проблемы высшей школы / Под ред. Б.Г. Ананьева, Н.В. Кузьминой. – Вып. 2. – Л.: ЛГУ, 1974. – С. 3–15.
  3. 3. Выготский Л.С. Собр. соч. в 6 т. / Под ред. А.М. Матюшкина. – М.: Педагогика, 1982–1984. – Т. 3. – С. 673.
  4. 4. Зимняя И.А. Педагогическая психология: уч. для студентов по пед. и психол. направ. и спец. – М.: Логос, 2000. – С. 384
  5. 5. Столяренко Л.Д. Основы психологии. – Р /наД.: Феникс, 1997. – С. 736.
  6. 6. Ушинский К.Д. Педагогические сочинения: В 6 т. Т. 5/Сост. С.Ф. Егоров. – М.: Педагогика, 1990. – 528 с. – С. 300.
  7. 7. Шишов, С. Е. Мониторинг качества образовательного процесса в школе: монография / С. Е. Шишов, В. А. Кальней, Е. Ю. Гирба. – Москва: ИНФРА-М, 2020. – 205 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.