Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

T'iuter, nastavnik, kurator - sinonimy?

Proceeding
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Creative commons logo
Published in:
Аll-Russian scientific and practical conference «Pedagogical experience: from theory to practice»
Author:
Zhukova T. M. 1
Work direction:
Система образования
Rating:
Article accesses:
963
Published in:
eLibrary.ru
1 Vysshaia shkola psikhologii, pedagogiki i fizicheskoi kul'tury FGAOU VO "Severnyi (Arkticheskii) federal'nyi universitet im. M.V. Lomonosova"
For citation:
Zhukova T. M. (2021). T'iuter, nastavnik, kurator - sinonimy?. Pedagogical experience: from theory to practice, 43-44. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The article discusses the main features and functions of a mentor, tutor and curator. In conclusion, the author describes the common features and differences between these professions.

References

  1. 1. Мартынова М.Д. Роль куратора академической группы в системе высшего образования / М.Д.Мартынова // Интеграция образования. – 2004. – №4. – С. 90–92
  2. 2. О направлении целевой модели наставничества и методологических рекомендаций [Электронный ресурс]. – Режим доступа https://posh2.hmansy.eduru.ru (дата обращения: 02.03.2021).
  3. 3. Тюрина И.В. Роль тьютеров в образовании детей с ограниченными возможностями здоровья / И.В.Тюрина // Проблемы педагогики. – 2015.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.