«Окна РОСТА» В. Маяковского как один из первых примеров социальной рекламы в России
Proceeding


- Published in:
- III International Research-to-practice conference for pupils «Spring school marathon»
- Author:
- Kotliar D. E. 1
- Scientific adviser:
- Kotliar E. R.2
- Work direction:
- Экономика
- Rating:
- Article accesses:
- 4564
1 МБОУ «СОШ №8»
2 SBEIHE RC "Crimean Engineering and Pedagogical University"
2 SBEIHE RC "Crimean Engineering and Pedagogical University"
- APA
For citation:
Kotliar D. E. (2016). «Окна РОСТА» В. Маяковского как один из первых примеров социальной рекламы в России. Spring school marathon, 186-188. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC.
- Full text
- Metrics
Abstract
The article describes the types and purposes of advertising, its causes, its pros and cons. Emphasis is placed on social advertising. Posters are considered "Windows ROSTA" V. Mayakovsky is one of the first forms of social advertising in Russia.
Keywords
References
- 1. Росситер Д.Р. Реклама и продвижение товаров = Advertizing communications & promotion management. – 2-е изд-е / Д.Р. Росситер, Л. Перси. – СПб.: Питер, 2002. – 656 с.
- 2. Иньшакова Е.Ю. Коллекция «Окон РОСТА и ГПП» в собрании Государственного музея В.В. Маяковского // Творчество В.В. Маяковского. – М.: ИМЛИ РАН, 2015. – Вып. 3: Проблемы текстологии и биографии. – С. 379–386.
- 3. Кузнецов П.А. Социальная реклама. Теория и практика: Учебное пособие / П.А. Кузнецов. – Юнити-Дана, 2012. – 175 с.
- 4. Михаленко Н.В. Плакаты В.В. Маяковского – единство визуального и вербального: от «Сегодняшнего лубка» к «Окнам РОСТА» // Rusistica Latviensis Slavica – 2015: filologijas petijumi. LU Akademiskais аpgads. Latvijas Universitate. – Riga, 2015. – С. 20–28.
- 5. Учёнова В.В. История рекламы / В.В. Учёнова, Н.В. Старых. – СПб.: Питер, 2002. – 304 с.
Comments(13)