Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Structure and content features of a teacher's professional self-conception (in terms of different psychological approaches)

Proceeding
DOI: 10.21661/r-81037
Open Access
VII International applied research conference «Modern education development theory techniques and practice»
Creative commons logo
Published in:
VII International applied research conference «Modern education development theory techniques and practice»
Author:
Tazhgulova Eh. B. 1
Work direction:
Современные подходы в образовании и подготовка кадров
Rating:
Article accesses:
2763
Published in:
eLibrary.ru
1 Institute of Pedagogy and Psychology of FSBEI of HPE "Orenburg State Pedagogical University"
For citation:
Tazhgulova E. B. (2016). Structure and content features of a teacher's professional self-conception (in terms of different psychological approaches). Modern education development theory techniques and practice, 31-34. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-81037

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

В данной статье рассматриваются различные научные подходы к структурно-содержательным особенностям профессиональной Я-концепции учителя. Выделены основные аспекты структуры и особенностей профессиональной Я-концепции учителя в рамках отечественного и зарубежного подходов.

References

  1. 1. Джанерьян С.Т. Профессиональное развитие личности. Методические указания / С.Т. Джанерьян. – Ростов н/Д, 2014. – 125 с.
  2. 2. Рикель А.М. Профессиональная Я-концепция и профессиональная идентичность в структуре самосознания личности / А.М. Рикель [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://psystudy.ru/
  3. 3. Юнг К.Г. Психологические типы // Психология индивидуальных различи / К.Г. Юнг. – СПб.: Ювента, М.: Прогресс-Универс, 1995. – 716 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.