List of publications on a keyword: «тесты учебной деятельности»


Система образования

Publication date: 17.08.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Senognoeva Natalia Anatolyevna , doctor of pedagogical sciences , доцент, профессор
FSAEI of HE "Russian State Vocational Pedagogical University" , Свердловская обл

«Содержание и структура тестов учебной деятельности как основа их конструирования»

Download an article

В данной статье рассмотрена проблема тестирования. Автором представлены структура теста учебной деятельности и конструирование содержания тестов учебной деятельности.

Педагогика

Publication date: 02.08.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Senognoeva Natalia Anatolyevna , doctor of pedagogical sciences , доцент, профессор
FSAEI of HE "Russian State Vocational Pedagogical University" , Свердловская обл

«The advantages of learning activities tests as a means of improving the studied material»

Download an article

В представленной статье вместо привычных тестов, носящих контролирующий характер, рассматриваются тесты учебной деятельности. С их помощью осуществляется контроль планомерного формирования учебной деятельности. Рассматривается одна из разновидностей тестов учебной деятельности – тесты учебной деятельности как средство закрепления изученного материала. Отмечаются их достоинства и недостатки.

Publication date: 27.07.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Senognoeva Natalia Anatolyevna , doctor of pedagogical sciences , доцент, профессор
FSAEI of HE "Russian State Vocational Pedagogical University" , Свердловская обл

«Тесты учебной деятельности как средство формирования профессиональной компетенции студентов»

Download an article

In this article we suggest an approach, by which testing becomes the mean of estimation of an educational activity allowing implementing “soft” educational model. Attractiveness of this mean of education results’ control is provided with the dimension which allows delivering objective quantitative and qualitative information about progress of education, to diagnose gaps and to predict success. In the process of testing the interaction between teacher’s and student’s activities is provided with the way of creating of the test on the one part, and its fulfillment and the interpretation of the results on the other.