List of publications on a keyword: «реформатор»


История и политология

Publication date: 13.12.2021
Evaluate the material Average score: 5 (Всего: 1)
Iana I. Shtofel
Olesia G. Karapkova , candidate of historical sciences
FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University" , Краснодарский край

«Petr Stolypin v edinoi lineike uchebnikov po istorii Rossii»

Download an article

Статья содержит историографический обзор школьных учебников, посвящённых изучению личности и реформ П.А. Столыпина. К личности Петра Аркадьевича Столыпина относились по-разному. При жизни большинство были восхищены им и оказывали поддержку, но были и те, кто ненавидели его. В современной историографии его личность и деятельность оценивают весьма объективно. Его считают одним из идеалов политических деятелей и одним из главных героев России. В этом отношении рассмотрение и анализ исторических источников разных периодов в рамках школьной программы предмета истории является достаточно актуальной задачей.

История

Publication date: 25.10.2021
Evaluate the material Average score: 4 (Всего: 1)
Iana I. Shtofel
Olesia G. Karapkova , candidate of historical sciences
FSBEI of HE "Aramvir State Pedagogical University" , Краснодарский край

«Lichnost' Petra Arkad'evicha Stolypina v uchebnikakh po istorii 1990-kh godov»

Download an article

Статья содержит историографический обзор школьных учебников, посвящённых изучению личности и реформ П.А. Столыпина. К личности Петра Аркадьевича Столыпина относились по-разному. При жизни большинство были восхищены им и оказывали поддержку, но были и те, кто ненавидели его. В советской историографии его устойчиво называют реакционером и реформатором-неудачником. В 90-е годы его стали считать практически идеалом политического деятеля и одним из главных героев России. В этом отношении рассмотрение и анализ исторических источников разных периодов в рамках школьной программы предмета истории является достаточно актуальной задачей.

Theme of number

Publication date: 05.04.2019
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Oleg N. Popenkov , Honorary academician of the European Academy of Natural Sciences, candidate of historical sciences , research professor, arabist-orientalist
FSOMEI of HE "Military University" of the Ministry of Defense of Russian Federation , Москва г

«Great educators and organizers of the public education in Russia: Earl C.C. Uvarov and Countess M.K. Tenisheva»

Download an article

The article is devoted to the great educators and organizers of the public education in Russia, whose activities and thoughts remain relevant these days. Their enlightening activity is imbued with love towards motherland and reflects patriotic nature. Besides, their practical methods and ideas may and have to be used in the reformation of science and education of the modern Russia, they need to be directed towards conservation of national traditions and advantages in preparing highly professional specialists with wide area of knowledge, scientific personnel with capabilities for fundamental researches.

История и политология

Publication date: 29.11.2017
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Roman N. Rudenko
Краснодарский кооперативный институт (филиал) АНОО ВО Центросоюза РФ «Российский университет кооперации» , Краснодарский край

«Оценка П.А. Столыпина как личности и его деятельности в России»

Download an article

В данной статье проанализирована проблема исторической личности. В работе рассмотрена личность П.А. Столыпина и оценка его деятельности дореволюционными, советскими и российскими исследователями.

[09.00.00] Философские науки

Publication date: 14.10.2016
Evaluate the material Average score: 0 (Всего: 0)
Rosa K. Tyrsyjanova , doctor of philosophical sciences
"Narkhoz" university , Kazakhstan

«Implementation of humanistic ideas in philosophy of Education in the beginning of XX century»

Download an article

In the beginning of the XX century European school-teaching practice needs radical changes, the traditional school of study has been heavily criticized, needed reforms. Philosophy of education of that time provided in this article by the creative work of prominent reformers – humanists had actual implementation in teaching practice in the form of school coomunity of John Dewey and Summerhill-school of Alexander Neill.