Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

From the experience of universal learning actions usage during the class

Research Article
DOI: 10.21661/r-114852
Open Access
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Creative commons logo
Published in:
Monthly international scientific journal «Interactive science»
Author:
Musaybekov R.K. 1
Work direction:
Педагогика
Rating:
Article accesses:
3379
Published in:
doaj
eLibrary.ru
1 Sh. Ualikhanov Kokshetau State University
For citation:
Musaybekov R. K. (2016). From the experience of universal learning actions usage during the class. Interactive science, 74-77. https://doi.org/10.21661/r-114852

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 51

Abstract

The author describes some theoretical aspects of universal learning activities and they are shown in examples in this article. It describes the relationship between theoretical and practical materials.

References

  1. 1. Асмолов А.Г. Как проектировать универсальные учебные действия в начальной школе: От действия к мысли: Пособие для учителя / А.Г. Асмолов, Г.В. Бурменская, И.А. Володарская  [и др.] / Под ред. А.Г. Асмолова. – М.: Просвещение, 2008.
  2. 2. Формирование универсальных учебных действий и компетенций как условие достижения стандартов в образовательном процессе / Р.А. Гайнуллина, Г.Б. Ишпаева, Е.В. Савинова, Т.Т. Ситдикова.
  3. 3. Кожабаев К.Г. Воспитательно-развивающее обучение математике и подготовка к ней будущего учителя: Учебное пособие / Кокшетау: Кокшетауский государственный университе имени Ш. Уалиханова.
  4. 4. Погорелов А.В. Геометрия: Учеб. Для 7–11 кл. сред. шк. – М.: Просвещение, 1991. – №2. – 384 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.