Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Leadership qualities of freshmen and juniors, studying at collages

Proceeding
DOI: 10.21661/r-116333
Open Access
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Creative commons logo
Published in:
IX International Scientific and Practical Conference «Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions»
Authors:
Malinauskas R.K. 1 , Schupokas P. 1
Work direction:
Социальная психология
Rating:
Article accesses:
2744
Published in:
eLibrary.ru
1 Lithuanian Sports University
For citation:
Malinauskas R. K., & Schupokas P. (2016). Leadership qualities of freshmen and juniors, studying at collages. Pedagogics and psychology: relevant theoretical and practical questions, 429-431. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-116333

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The aim of the study was to examine the characteristics of leadership qualities in 1st year and 3rd year students enrolled in Lithuanian colleges. To achieve this goal 36-point Multifactor Leadership Questionnaire, developed by Bass and Avolio, was used. The results showed that 3rd year students have significantly higher levels of inspiration, compared with 1st year students.

References

  1. 1. Пономарев А.В. Воспитательный потенциал студенческого самоуправления в подготовке конкурентоспособных специалистов: Монография / А.В. Пономарев, М.А. Бердников. – Екатеринбург: УГТУ-УПИ, 2006. – 273 с.
  2. 2. Avolio B. Re-examining the components of transformational and transactional leadership using the Multifactor Leadership Questionnaire / B. Avolio, B. Bass, D. Jung // Journal of Occupational and Organizational Psychology. – 1999. – №72. – P. 441–462.
  3. 3. Bass B.M. Leadership and performance beyond expectations / B.M. Bass. – New York: Harper & Row, 1985. – 191 p.
  4. 4. Анисимов Н.Д. Оценка способностей к лидерству и командному сотрудничеству у студентов / Н.Д. Анисимов, П.Ю. Бударин, Ю.В. Касьяник // Вестник Университета (Государственный университет управления). – 2014. – №20. – С.165–170.
  5. 5. Саляхов В.Ю. Формирование лидерских качеств студентов (на опыте подготовки менеджеров) / В.Ю. Саляхов // Известия Волгоградского государственного педагогического университета. – 2008. – №1. – С. 126–129.
  6. 6. Беляева П.А. Развитие лидерского потенциала студентов как психологическая проблема / П.А. Беляева // Вестник Ставропольского государственного университета. – 2009. – №6. – С. 126–131.
  7. 7. Фирсова С.В. Роль лидерского потенциала студентов в системе воспитания / С.В. Фирсова // Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. – 2009. – №102. – С. 404–407.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.