Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Children aesthetic development and education in kindergarten according to FSES of preschool education

Research Article
DOI: 10.21661/r-117166
Open Access
International academic journal «Humanitarian»
Creative commons logo
Published in:
International academic journal «Humanitarian»
Authors:
Sorokina S.A. 1 , Maksimova E.V. 1
Work direction:
[13.00.00] Педагогические науки
Rating:
Article accesses:
3830
Published in:
doaj
eLibrary.ru
КиберЛенинка
1 ANO of PE “Planet of childhood “Lada” – Kindergarten №63 “Vesnyanochka”
For citation:

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics
UDC 37

Abstract

This article describes the problem of aesthetic development and education of preschoolers be means of graphic arts. The authors note that it is important to create a full sociocultural creative environment in kindergarten, helping children to develop their artistic taste.

References

  1. 1. Лыкова И.А. Изобразительная деятельность в детском саду: планирование, конспекты занятий, методические рекомендации. Старшая группа. – М.: Карапуз, 2010. – 208 с.
  2. 2. Маркова Т.А. Детский сад и семья. – М.: Просвещение, 1986. – 207 с.
  3. 3. Новикова И.В. 100 поделок из природных материалов. – Ярославль: Академия развития, 2001. – 160 с.
  4. 4. Петрова И.П. Волшебные полоски. Ручной труд для самых маленьких. – СПб.: Детство-Пресс, 2002. – 32 с.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.