Центр научного сотрудничества "Интерактив плюс"
info@interactive-plus.ru
+7 (8352) 222-490
2130122532
Центр научного сотрудничества «Интерактив плюс»
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
428000, Россия, Чувашская Республика, г. Чебоксары, улица Гражданская, дом 75
+7 (8352) 222-490
RU
428000
Чувашская Республика
г.Чебоксары
ул.Гражданская, д.75
56.125001
47.208966

Advanced technologies of ethno-artistic education and upbringing of modern schoolchildren

Proceeding
DOI: 10.21661/r-118936
Open Access
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Creative commons logo
Published in:
International applied research conference «Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects»
Author:
Rezanov L. V. 1
Work direction:
Этнокультурное образование и воспитание детей в условиях дошкольного, общего и дополнительного образования
Rating:
Article accesses:
3252
Published in:
eLibrary.ru
1 FBEI Lyceum №1828 "Saburovo"
For citation:
Rezanov L. V. (2017). Advanced technologies of ethno-artistic education and upbringing of modern schoolchildren. Ethnocultural activities in modern educational establishments and cultural institutions: experience, problems, prospects, 311-315. Cheboksary: SCC "Interactive plus", LLC. https://doi.org/10.21661/r-118936

  • Metadata
  • Full text
  • Metrics

Abstract

The loss of continuity between generations, the lack of desire of the younger generation to study the history and culture of its people, therefore, to objectively assess and accept the past, to analyze and compare the achievements of civilization is a reality of the XXI century. In the development of the conceptual foundations and methodology of curricular and extracurricular activities fit with the practice of ethnographic expeditions of the research activities in the field of folk art culture.

References

  1. 1. Дайн Г.Л. Как войти в народную культуру. Экспедиционные и методические материалы, исследования, статьи. 1990–2014 / Сост. М. Дайн; под ред. Г. и М. Дайн. – Сергиев Посад, Цветографика, 2015. – 292 с.
  2. 2. Банников В.Н. Образовательная, аксиологическая парадигма народного искусства // Народное искусство и современность: Сб. Всеросс.научно-практической конференции. – Ханты-Мансийск: Институт развития образования, 2009. – С. 31.
  3. 3. Концепция развития дополнительного образования детей // Вестник Московского образования. – №16. – М.: Центр «Школьная книга». – С. 6–31.
  4. 4. Резанов Л.В. Этнохудожественное образование в Детской Академии русской культуры // Дополнительное образование и воспитание. – 2006. – №3. – С. 47–50.
  5. 5. Резанов Л.В. Образовательные ресурсы для выполнения проектов по технологии с этнокультурным компонентом // Школа и производство, 2011. – №5. – С. 25–37.
  6. 6. Резанов Л.В. Экспедиция в Шишкин лес // Школа и производство. – 2007. – №1. – С. 34–36.
  7. 7. Федеральный закон об образовании в Российской федерации // Российская газета от 4 января 2013 года.
  8. 8. Шпикалова Т.Я. Концепция этнокультурного образования в РФ / Т.Я. Шпикалова, Т.И. Бакланова, Л.В.  Ершова. – М.: ГОУ ВПО «МГУКИ», 2011. – С. 13.

Comments(0)

When adding a comment stipulate:
  • the relevance of the published material;
  • general estimation (originality and relevance of the topic, completeness, depth, comprehensiveness of topic disclosure, consistency, coherence, evidence, structural ordering, nature and the accuracy of the examples, illustrative material, the credibility of the conclusions;
  • disadvantages, shortcomings;
  • questions and wishes to author.